Si porto el meu equip, tardareu gaire en reparar-lo?
Un altre dels dubtes més plantejats als nostres tècnics. Mai podem saber en quin estat està un equip o dispositiu sense poder-lo veure abans. Qualsevol reparació podrà ser estimada després de fer-li un diagnòstic mínim. En termes generals, les intervencions més típiques no s’allarguen més de 3 dies.
Penseu que els factors que, com a tècnics hem de tenir en compte, i que influiran en més o menys grau en les reparacions poden ser:
- Càrrega de feina: Abans de tot, i per molt senzilla que pugui semblar una reparació, la càrrega de feina pot provocar un retràs en la reparació pel número d’equips que hi ha davant del vostre.
- Diagnosi: Valorar que un equip està infectat pot fer-se en minuts o en menys de mitja hora; però valorar que un disc dur té sectors defectuosos pot variar entre 30 minuts i 8 hores depenent de la capacitat.
- Reproducció del problema: Si l’ordinador té un problema que es pot detectar o provocar fàcilment tindrà molt possiblement una reparació fàcil en la majoria dels passos. Si l’error no es pot reproduir fàcilment i només passa “de tant en tant”, pot provocar que no passis al nostre taller, i que la diagnosi no es pugui fer ni en 1 ni en 2 dies, per posar un exemple.
- Pressa: Tothom pateix avui en dia la dependència tecnològica. L’evolució de la nostra societat ha introduït la tecnologia en el nostre dia a dia fins al punt que, sense el nostre ordinador, molta gent no pot fer un munt de coses importants. I és aquesta pressa la que algunes vegades provoca una diagnosi poc acurada dels equips i una precària reparació per poder entregar l’equip en el mínim temps possible. Això provoca “recaigudes” dels problemes de l’equip o una millora que no resol tots els problemes per la manca de temps. El temps és vital per reparar correctament un equip.
- Garanties: Hi ha certes marques, com les de les pantalles, impressores i multifunció o els portàtils, que exigeixen fer la garantia al client final. Això no ens permet MAI valorar el temps que es pot tardar en tot el procés de reparació, perquè no depèn de nosaltres, també intervenen empreses de transport a banda del servei tècnic de la marca.
És per tot això, i per altres motius que no sempre depenen de nosaltres, que poden provocar una estada dels vostres equips més llarga o menys curta al nostre taller.
Comments